M-a intepat :-(

Creat de denisj, Mai 18, 2017, 08:53:37 PM

« precedentul - următorul »

denisj

Buna la toata lumea,
am si eu 2 famili noi (adica acuma se dezvolta din 2 nuclee) ... sunt incepator de 3 saptamani.
Le tin in gradina, in stupuri noi.

Azi m-am pus sa tai iarba in gradina... asa linistit.
Am trecut cu masina de taiat iarba pe langa stupi ... cam la 2,5 metri.
Masina asa mai linistita... pe baterii.
Primadata a venit una si m-a pashunat prin cap... aici am scapat fugind, fara risine :-) 

Dupa 2 minute, am mai trecut pe acolo si m-a intepat una de nas... dat fiind ca n-am mai apucat sa fug.

As dori sa va intreb dat fiind ca sunt la inceput... ii normal asa ceva ?
...sau mi-au vandut nuclee de albine rele ... am dat si 240 de eu pe 2 nuclee... (Milano)
Am inteles ca sunt: Apis mellifera ligustica

Hai ca ma inteapa pe mine mai merge, da daca o inteapa pe sotie sau pe copil, astia ma iau la "fluierul piciorului"
dat fiind ca i-am asigurat ca-s albine de treaba.

Citind pe aici pe colo, am inteles ca rautatea albinelor se poate schimba schimband regina.
Oare ii cazul meu ?

Multumesc anticipat.
Denis

NYK74

Dl. Denisj problemele abia au început.Asigurăte că familiarii nu sunt alergici la înțepături.Anumite lucrări le poți face dimineața tare,cînd timpul e mai răcoros,sau blindat cu masca pe cap.Albinele nu suportă activitate în fața urdinișului,iar în anumite perioade au o irascibilitate si mai pronunțată.Depinde si de rasa care o cresti,ligustica e o rasã calmă,dar dacă e corcită pot rezulta hibrizi nu prea calmi.Ai dat mult pe 2 nuclee,doar dacă ai luat în bani aceia si stupii.

stefan1

  Cositul ierbii in fata stupilor este foarte iritant pentru albine. Probabil reminiscente din salbaticie, cand ursii rup vegetatia din fata urdinisului inainte de a ajunge la cuib.