Cresterea matcilor cutia Nicot

Creat de Claudiu95, Aprilie 25, 2016, 08:56:30 AM

« precedentul - următorul »

Claudiu95

    Salut, recent am achizitionat cutia Nicot si as dori sa imi fac si eu cateva matcute , tin sa precizez ca sunt incepator.In mare parte am intelesc cum se foloseste cutia Nicot ,dar as mai avea cateva nelamuriri ,cum arata larva care este perfecta pt transvazat ,am vazut cateva imagini pe net dar as mai dori sa vad daca are cinvea din propria galerie foto.Cat timp tinem larvele in starter 24 h sau 24-36.
    Si inca o nelamurire ,daca introduc matca in cutia Nicot in ziua 1 , in ziua 4 pot preleva larvele, nu?,am citit undeva ca incepea cu ziua 0 si in ziua 4 preleva, deci 5 zile..?
    Stupul fara matca in am deja din data de 23.04 ,iar larvele le voi introduce in el pe data de 02.05

    Video cu stupina : https://www.youtube.com/watch?v=YuO3lG018Ho

   Multumesc! :paște:

mape 48-petru manea

Grea treaba cu nicotul---am folosit cutia de cativa ani si reusita a fost cand temperatura sa stabilizat la peste 20 gr. ziua si 14 gr. noaptea ---anul asta am izolat matca in cutie in 14 aprilie si in 18 aprilie nu am gasit nici un ou---am eliberat matca si  astept veeme mai buna ---tu esti tanar si trebuie sa cresti matci prin tranzvazare ca ai vederea buna ---lanteta daca nu ai ,poti face dint-o sarma otelita batuta cu ciocanu ,polizata si indoita in asa fel incat sa poti scoate larva usor din celula

gore

La mine in cutia jenter a ouat matca, dupa 24 ore am eliberat-o, apoi am lasat inca 3 zile pentru a fi luate in crestere. La vizita am constatat ca albinele nu luasera nici un ou in crestere, cred ca e ceva legat de temperatura, adica acel plastic e prea rece pentr a fi crescute larvele, chiar daca in cuib e cald. Sapatamana aceasta fac transvazare manuala. O sa mai incerc cand se incalzeste noaptea la 12-15 grade.