Autor Subiect: Realizare centrifuga electrica  (Citit de 18857 ori)

Ianuarie 21, 2016, 07:42:46 p.m.
Citit de 18857 ori

oroles

  • ********
  • Information Offline
  • Great Veteran
  • Mesaje postate: 4651
  • Nu mai sunt incepator, asa ca puteti da cu pietre!
Salutare!
De ceva timp lucrez la automatizarea centrifugii.
Am la dispozitie doua motoare. Un motor de masina de spalat (220v, 650w, 1200 rpm). Am angrenaj prin care pot sa reduc la 400 rpm. E un pic cam multisor si avand in vedere ca este un motor in colivie, turatia nu se poate reduce decat cu un convertizor de frecventa sau o schema cu impulsuri. Solutia convertizorului pica, costurile fiind prea mari (500-600 minim). Un electronist bun care sa imi faca schema cu impulsuri nu gasesc.

Mai am un motor DC, de ventilator auto, pe 12v, 38w la care as putea regla turatia si singur. Chestia e ca nu stiu daca are suficienta putere sa imi invarta centrifuga.

Cine imi poate da mai multe sfaturi?

Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

Ianuarie 21, 2016, 07:52:17 p.m.
Răspuns #1

bio

  • ********
  • Information Offline
  • Great Veteran
  • Mesaje postate: 3790
  • Fetesti -Ialomita
Salutare!
De ceva timp lucrez la automatizarea centrifugii.
Am la dispozitie....un motor DC, de ventilator auto, pe 12v, 38w la care as putea regla turatia si singur. Chestia e ca nu stiu daca are suficienta putere sa imi invarta centrifuga.

Cine imi poate da mai multe sfaturi?

Am 2 centrifugi alimentate la 12 v.
Una 4 rame reversibila motor parca de 300 w... si alta radiala de 20 rame  1/2 aia parca are motor 12 v , 500 w ..

..cred ca 12 v, 38 w sa fie cam putin...

Ianuarie 21, 2016, 08:17:37 p.m.
Răspuns #2

oroles

  • ********
  • Information Offline
  • Great Veteran
  • Mesaje postate: 4651
  • Nu mai sunt incepator, asa ca puteti da cu pietre!
Am vazut ca unii vand motoare pentru centrifuga (asa spun ei) cu puteri incepand de la 50w.
Centrifuga mea e pe 3 rame, tangentiala.
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

Ianuarie 21, 2016, 08:27:03 p.m.
Răspuns #3

bio

  • ********
  • Information Offline
  • Great Veteran
  • Mesaje postate: 3790
  • Fetesti -Ialomita
am tinut un astfel de motor in mina...era de 80 w dar era parca cu un fel de reductor--avea citeva kile bune--numai tin minte exact dar era un motor solid

Ianuarie 21, 2016, 09:24:43 p.m.
Răspuns #4

oroles

  • ********
  • Information Offline
  • Great Veteran
  • Mesaje postate: 4651
  • Nu mai sunt incepator, asa ca puteti da cu pietre!
am tinut un astfel de motor in mina...era de 80 w dar era parca cu un fel de reductor--avea citeva kile bune--numai tin minte exact dar era un motor solid
Pai si asta de 38w are cateva kg bune, dar puterea cred si eu ca este cam mica.
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

Ianuarie 21, 2016, 10:20:11 p.m.
Răspuns #5

tinumaftei

  • ******
  • Information Offline
  • Veteran
  • Mesaje postate: 2243
Eu am la una de 4 rame 80W.
Cred ca merge si 38. Turatia maxim 280-300r/m. Obisnuit pe la 200-220r/m.

Ianuarie 21, 2016, 11:07:20 p.m.
Răspuns #6

Sandu

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Mesaje postate: 203
Eu zic sa renunti la varianta cu motor de 220v.Sunt prea multe probleme;
1.Electronica pentru controlul turatiei si a timpului este foarte scumpa si complicata.
2.Nu merge in cimp decit cu generator sau convertizor.Toate costa.
3.Trebuiesc luate masuri de electrosecuritate.Impamintare izolari ...etc.
Varianta motorului de curent continu de 12v e cea mai practica.In cimp margi cu o masina care are o baterie.Daca vrei sa mearga si la 220v ,cam tot omul are un redresor de incarcat acumulatori care face din 220v ca =12v cc.
Nu cunosc ce fel de motor de 12v cc ai la dispozitie dar pentru 3rame avand un raport de reducere bun face fata si un 60-100w.Important este ca la alimentarea cu 12v sa obtii o turatie a cosului cam de 200-300ture/min,pentru ca apoi sa obtii reducerea turatiilor intre 100 si maxim 250ture.Eu pentru centrifugile cu 4 rame folosesc un motor care nu are mai mult de 100W.Este si foarte ieftin si nu are mai mult de 1kg.Are 6000tur/min si pentru reductie folosesc sistemul masinii de spalat.Adica fulie mare(chiar de masina de spalat) pe axul cosului si fulie mica pe axul motorului,iar transmisia pe curea.Inca am surplus de putere pentru ca folosesc electronica pentru reglarea turatiei cu PVM si tranzistor mosfet.Ceea-ce face ca si acumulatorul sa tina mai mult.Pentru mai multe lamuriri ma poti suna la 0722783600

Ianuarie 21, 2016, 11:49:41 p.m.
Răspuns #7

bio

  • ********
  • Information Offline
  • Great Veteran
  • Mesaje postate: 3790
  • Fetesti -Ialomita
 
am tinut un astfel de motor in mina...era de 80 w dar era parca cu un fel de reductor--avea citeva kile bune--numai tin minte exact dar era un motor solid
....era alimentat la 220 ..l-am luat la un tirg apicol...si a fost scump la aceea vreme.
L-am vindut dupa ceva timp ......nu l-am pus in practica deloc.

...Pentru mai multe lamuriri ma poti suna la 0722783600

am un amic care cauta ceva actionare pentru o centrifuga in toamna . ..bine ca stiu unde sa-l trimit..

Ianuarie 22, 2016, 09:55:47 a.m.
Răspuns #8

RazvanTi

  • ******
  • Information Offline
  • Veteran
  • Mesaje postate: 1605
  • Slobozia - IL, 39 ani
de ce unii incearca sa reinventeze roata?!?!?!
sunt un "poliglot" in ale tehnicii
http://bricolaj.myforum.ro

Ianuarie 22, 2016, 10:05:51 a.m.
Răspuns #9

sorinma

  • *****
  • Information Offline
  • Hero Member
  • Mesaje postate: 1099
  • Fagaras -BV-39
Frumos ,simplu dar fara in formatii.
Cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin ...George Calinescu
Adevarul este rareori pur si niciodata simplu...Oscar Wilde

Ianuarie 22, 2016, 10:42:43 a.m.
Răspuns #10

bio

  • ********
  • Information Offline
  • Great Veteran
  • Mesaje postate: 3790
  • Fetesti -Ialomita
de ce unii incearca sa reinventeze roata?!?!?!


sal, Razvan...

... eu la centrifugile care le-am cumparat actionarea este bagata sub centrifuga.

Ma gindesc la centrifuga ta ... poti muta actionarea dedesubt..?..poate o fi mai bine?/poate nu merita efortul ?--tu gindeste-te


Ianuarie 22, 2016, 08:46:50 p.m.
Răspuns #11

RazvanTi

  • ******
  • Information Offline
  • Veteran
  • Mesaje postate: 1605
  • Slobozia - IL, 39 ani
chiar asta si vreau sa realizez...
ma lovisem de problema unui rulment axial pe care nu prea il aveam. acum il am si ma apuc de treaba.
singurul neajuns pe sus era ca bagam-scoteam greu  ramele din cauza rotii mari.
@ sorinma: daca te-ai fi uitat pe pagina mea personala ai fi vazut acolo explicatiile.
e vorba de redresarea si filtrarea tensiunii de la priza.
asta are doua scopuri:
1 pe camp poti folosi orice invertor ordinar ( nu trebuie neaparat unul cu unda sinusoidala pura care, costa enorm sau un generator care,unul bun, costa cam la fel.)
2. alimentarea pe motor ramane tot timpul de 220 V. doar ca "ataci" motorul in impulsuri cu un banal circuit integrat BE555 si un mosfet. in felul asta ai putere CONSTANTA pe toata plaja de la 0 la maxim de turatii.

LE: motorul trebuie sa fie cu perii nu colivie!!!
« Ultima Modificare: Ianuarie 22, 2016, 09:32:09 p.m. de RazvanTi »
sunt un "poliglot" in ale tehnicii
http://bricolaj.myforum.ro

Ianuarie 22, 2016, 10:08:49 p.m.
Răspuns #12

ionut vlv

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Mesaje postate: 84
  • Babeni-Valcea
folosesc centrifuga radiala (facuta de mine si functioneaza impecabil de 7ani) 20 rame 3/4 sau 10 1/1.antrenare cu motor 24v,80w,3900 rpm cu reductor 9/1 din prea accesibila fulie de masina de spalat .partea de actionare e in partea de jos iar fundul de la centrifuga e drept,nu conic.din aceasta cauza a trebuit sa montez si simering pe langa cei 2 rulmenti radiali axiali cu strangere in X precum si un robinet  de 1/2 pentru scurgerea ftotala a mierii la sfarsit de axtractie.circuitul de comanda al motorului m-a dus fabuloasa suma de 20 de lei.am folosit 24 de volti pentru ca imi e mai accesibila aceasta tensiune si ...mos fet-ul mai ieftin, trebuind sa suporte un curent mai mic.
 cei ce optati pentru curent continuu,alegeti motoare bune,puteri pana-n 150w(12v) care sa aiba min. 3000rpm si neaparat lagarele sa fie cu rulment nu cu bucsa.atentie la cele de racire radiator auto,majoritatea au bucsa si nu suporta incarcare radiala.
se zice ca fiecare om are doua vieti.pe a doua incepe sa o traiasca in momentul cand isi da seama ca are numai una.

Ianuarie 22, 2016, 11:02:53 p.m.
Răspuns #13

sorinma

  • *****
  • Information Offline
  • Hero Member
  • Mesaje postate: 1099
  • Fagaras -BV-39
Tazvan Ti nu m-am uitat pe.pagina ta pt ca ai pus link direct cu filmarea...am crezut ca vrei doar sa te lauzi  :P dar ma uit pe.ziua ...
Cu cat stii mai mult, cu atat iti dai seama ca stii prea putin ...George Calinescu
Adevarul este rareori pur si niciodata simplu...Oscar Wilde

Ianuarie 23, 2016, 11:45:37 a.m.
Răspuns #14

oroles

  • ********
  • Information Offline
  • Great Veteran
  • Mesaje postate: 4651
  • Nu mai sunt incepator, asa ca puteti da cu pietre!
Am gasit motorul asta de ventilator auto (Opel Zafira 2.2 motorina).


Nu are niciun fel de specificatii si nu am gasit amperaj, putere, RPM. L-am pus pe redresorul meu de 12V 6A si s-a aprins beculetul de 100% ceea ce arata ca a tras toti cei 6A si cred ca ar mai putea trage. Socotind Putere = Volt X Intensitate absorbita la datele acestea imi da minim 72w ceea ce e mai bine. Ii voi cumpara un transformator 12v, minim 10 A. Din pacate nu se gaseste nicaieri specificatiile. Motorul pare puternic. Am incercat sa il opresc cu un cablu si il opream destul de greu. Imi tocea cablul.
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani