Albine moarte, ramele distruse.

Creat de Burgberg, August 14, 2014, 09:14:53 PM

« precedentul - următorul »

Burgberg

Dragi apicultori,

Am nevoie de ajutorul si experienta voastra. Duminica, 10.08., am gasit situatia din pozele de mai jos la 2 familii din stupina mea.

Foarte mult albine moarte, fagurii distrusi si un miros de borhot/mucegai foarte puternic in stup.

Ce poate fi? cum se trateaza?

Sunt incepator si e prima experienta de genul acesta. Va rog sa ma ajutati.

Multumesc frumos.
Burgberg - miere naturala.

abeja

Nu e vorba de vreo boala si nu necesita tratament.Problema se datoreaza sufocarii si desprinderea fagurilor datorita caldurii exagerate din stup.Nu prea se vad bine pozele si totusi ar exista variante precum:lipsa ventilatie.blocarea totala sau partiala a urdinisului ,topirea fagurilor si naclairea albinelor cu miere.Spor.

bismark

   Cind afara este o asemenea caldura stupii ori se acopera cu ceva iarba sau alt material care sa nu permita razelor soarelui sa incinga capacele de tabla. Iar aerisirea se deschide la maxim.La asa o aglomeratie ma mir ca nu a devenit un macel.Cu respect
Nimic nu-i mai dulce ca miere ca si lui Dumnezeu ia placut de a facut albina.http://bismark.sunphoto.ro/

yulian

Anul asta, din pacate, am vazut cel putin 5 cazuri la prietenii mei cand ne-am mutat in pastoral...imi ajunge. Este vorba de o supraincalzire a familiei care a dus la topirea fagurilor si de aici dezastrul. Eu nu am vazut decat in momentul transportului...ai venit cumva din pastoral cu ei, sau pur si simplu pe vatra?? Pentru ca anul trecut mi s-au topit niste faguri in stupi cand am fost la FS, anul asta le-am confectionat huse la capace...

dodo79

am prezentat si eu un caz.aceleasi simptome.aerisire insuficienta,caldura mare in stup...
mirosul acela de mucegai este de la albinele moarte aflate in descompunere+mirosul de miere fermentata.
rama prezentata nu prezinta rosaturi ci rupturi de la temperatura prea mare din stup.

Burgberg

Stimati domni,