reconditionare stupi-sa pastrez uridinisul sau sa il astup?

Creat de adrianus666, Aprilie 28, 2014, 02:03:00 PM

« precedentul - următorul »

adrianus666

Salutare!
tin sa specific de la inceput ca sunt incepator si nu am nici macar o albina(sunt la faza de documentare)
Ieri am cumparat de la cineva 4 stupi orizontali folositi care necesita reconditionare(ardere,astupare mici crapaturi,vopsire)
Dilema mea....stupii au cate 2 urdinisuri pe fata,iar ceva mai sus inca un urdinis mai mic in linie cu unul de jos!
Este folositor acel udinis?sa il pastrez?daca nu e neeparata nevoie ma gandeam daca tot ii reconditionez as putea sa il anulez!
multumesc!
Sunt mic dar o sa ma fac mare!

oroles

Eu zic sa il anulezi. Asemenea model l-am vazut in carti vechi (anii 70). Eu am 2 stupi de la cineva au 2 pe fata si unul pe lateral. La cel de pe lateral i-am tras un buzunar "a la Ursu" :) Se poate folosi pentru cresterea reginelor.
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

adrianus666

da,am vazut ca domnul ursache procedeaza asa!dar la mine cum nu e pe lateral....asa ma gandeam si eu,sa il anulez!
inca o intrebare!
cam care sunt gramajele la rumegus si la aracet!
se omogenizeaza ramanand preponderent aracet?
multumesc!
Sunt mic dar o sa ma fac mare!

mihai.vr

Nici eu nu am acel urdinis, dar in cartile lui A. Hristea se vorbeste despre acel urdinis pentru o iernare eficienta, fara umezeala. Daca citesti niste carti de a lui, poate intelegi de ce sunt utile. Si filmuletele lui Dan Margarit arata un urdinis superior, care este lasat deschis si la iernare.
Decat sa il inchizi cu ceva si sa il roada albinele, poate ii faci un dop din lemn, care sa inchida urdinisul, dar daca te razgandesti sa il poti folosi.

oroles

Citat din: adrianus666 din Aprilie 28, 2014, 06:04:27 PM
da,am vazut ca domnul ursache procedeaza asa!dar la mine cum nu e pe lateral....asa ma gandeam si eu,sa il anulez!
inca o intrebare!
cam care sunt gramajele la rumegus si la aracet!