Aparitia unei botci intro familie pe 6 rame foarte bine iesita din iarna la 5 ma

Creat de Dan Pașca, Martie 09, 2014, 12:37:02 PM

« precedentul - următorul »

Dan Pașca

este un roi de anul trecut cu matca tanara si puiet foarte frumos  pe 3 rame.Sunt incepator si nu am mai intalnit o astfel de situatie in martie.Daca ma poate ajuta cineva? :hi:   
Multumesc.  Am verificat si matca si nu are defect pare super

bucovineanu


Dan Pașca

e puiet pe 3 rame si botca este asezata pe la mijocul ramei dintre cele 3 cu puiet e o botca foarte mare si frumoasa

Dan Pașca


Sorcyo


Mai are matca/puiet? si daca da
Cat de batrana e matca?
Cum arata matca ? (aripi rupte/picioare rupte/ dificultati de miscare)
E matca de salvare de toamna trecuta? (esti sigur ca e matca tanara)
E fost roi/nucleu de anul trecut?

Posibilitatile sunt

Si o nelamurire personala pentru veterani :
Ce sanse are o asemena matca sa se inperecheze, avand in vedere ca trantarii sunt rari acum si pentru ei dureaza muuult mai mult pana sunt virili 
Eu personal as face o verificare la sange a familiei si daca matca e lipsa/necorespunzatoare as unifica cu un roi/nucleu de rezerva ( am de obicei 2/3)
:hi:
eu sunt mic....nu stiu nimic......dar am o opinie  :)

Dan Pașca

Sigur e nucleu din 6 iunie anul trecut matca e super rapida si are 2 rame aproape pline cu puiet si ou si larve si pe a treia rama vreo 2dc de puiet capacit .matca nu are defecte.de asta ma mirat asa mult si pe mine.albine ful in lad.

bucovineanu

Desi regina pare sa nu aiba nici o hiba e posibil ca albinele sa simta alt ceva si sa incerce sa o schimbe. Cred totusi ca acea botca va disparea, la un control peste cateva zile nu va mai exista, deoarece e prea devreme pentru schimbare si ele stiu acest lucru. Sunt curios daca se va adeveri ce spun.

Dan Pașca


TDI