folosirea naftalinei contra gaselnitei

Creat de aditza_71, Septembrie 08, 2013, 07:04:15 PM

« precedentul - următorul »

aditza_71

Mi-a spus un apicultor cu experienta ca pune intre caturile cu rame goale  ziare si pe ziare granule cu naftalina si nu are problem toata iarna cu gaselnita.Primavara a zis ca inainte de a pune  caturile pe stupi,  inainte de cules le lasa o zi  sa se aeriseaca afara.Ce parere aveti? A mai folosit cineva dintre dumneavoastra naftalina pentru rame ? Daca da este sau nu mai eficient decat tratarea ramelor cu sulf?

sandupop

Se vorbeste despre folosirea frunzelor de nuc....si eu am auzit despre naftalină,  dar nu am folosit inca, deoarece doar anul acesta am faguri de iernat.
Nu trageti!! ...Sunt incepator.

oroles

Citat din: sandupop din Septembrie 08, 2013, 07:43:38 PM
Se vorbeste despre folosirea frunzelor de nuc....si eu am auzit despre naftalină,  dar nu am folosit inca, deoarece doar anul acesta am faguri de iernat.
Dar sulful nu va place? Afumati cu sulf si dupa 2 saptamani tot miroase a sulf...
Moinesti - jud. Bacau - 31 de ani

Marius-ursulakhe

Fratilor eu am pus maftalina anul trecut si a fost foarte eficient numai ca imi pare foarte scump pt ca eu nu am gasit naftalina numai la 10 lei buata lichida de la firma raid
Anul acesta am zis ca optez pt o madalitate mai ieftina si am luat benzi de sulf la 1 leu bucata si am aprins un sfert de banda la 24 rame
Prima data inainte de sulf cu 2 sapt am bagat frunze de nuc dar nu stiu daca si-a facut efect

dorindafi

am folosit naftalina granulata timp de 4/5 ani pina cand nu a mai dat randament
prietenului tau care spune ca lasa o zi ramele in aer liber shi nu mai emana mirosul de naftalina sa-i spui ca nu-i adevarat
dece: eu le tzineam cate 5/6 zile shi dupa ce ashezam catul pe stup ventilau 3/4 zile
cauta pe forumul vechi shi te vei lamuri mult mai bine
tzin ramele in caturi cu aerisira sub shi peste caturi shi folosesc sulful . de 5 ani nu mai am probleme  :hi:
CODUL  e   LEGEA