albine moarte la urdinis.

Creat de adrian, Decembrie 26, 2012, 08:08:34 AM

« precedentul - următorul »

adrian

salutare tuturor si craciun fericit!sunt nou pe aici si sunt incepator in apicultura este a 2-a iarna de cand am stupi.acum 3 zile am fost la ei si am observat albine moarte la urdinis in zona gratiilor pt soareci.este normal?am ridicat capacele la cativa si ziarele de pe pdisor erau ude.podisorul il am jumatate din sita.le pot administra apifonda in acesta perioada?i-am inmultit in primavara si sunt cam slabuti si imi este tema sa nu ramana fara hrana.

barabasl


cristi ciuc

Bun venit Adrian!
Dacă sunt câteva albine moarte, aceasta este normalitate.
Umezeala excesivă este o problemă.
Hrană poţi să administrezi, dar trebuie să prinzi o fereastră cu temperaturi prielnice... şi se anunţă vreme  bună!
Numai bine!

cipriene

Salut Adrian,
Tot ce pot sa-ti zic este ca grija prea mare ucide.  La primi mei stupi, din dorinta de a fi cald si bine la albine peste iarna, le-am impachetet astfel ca in primavara nimic din stupi nu era neacoperit de mucegai. Ulterior,  din discutii cu alti apicultori am inteles de fapt ca nu frigul omoara albinele,  in cazul asta umezeala  o  poate face  sigur.
Ajunge zilei rautatea ei! (Matei 6, 34)

orbanstefan64


ciucur

Bun venit pe forum !

Ar fi bine sa detaliezi putin cate albine ai gasit moarte.... 10 ?   20?   100?
Si eu sunt in aceeasi situatie la unul din roii foarte slabi, si as fi curios ce zic expertii.
Eu am gasit foarte multe albine moarte (cat poti tine in amandoua palmele), nu cred ca va trece iarna, fiind restrans pe 3 rame.
Am 'examinat' 5 albine si nu aveau intestinele incarcate, nici condens nu aveam.
Nu l-am deschis, hrana ar trebui sa mai fie. Zgomotul din stup era normal. O sa il verific cat de repede pot.
Ce am observat insa era urdinisul blocat (eu le am de 3 cm lungime si 7 mm inaltime). Banuiesc ca si tu ai blocul de urdinis in spatele gratiei antisoareci. Vezi sa nu fie blocat.

Cele bune,
Adrian.