Jos

Autor Subiect: Abricht  (Citit de 61437 ori)

Offline _razvan_

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 4
Abricht
« : Noiembrie 27, 2012, 02:00:02 p.m. »
Buna ziua,
vreau sa cumpar axul asta rusesc cu rulmenti oscilanti.
Ce parere aveti este ok?
Am 6 familii de albine si nu intentionez sa depasesc 20-25...si asta in timp.
Pentru asta am nevoie de un utilaj cu care sa-mi confectionez cele trebuincioase...am deja un circular Einhell RT-TS 1725 U care imi tine loc si de freza.
Multumesc!

Offline marius_vfp

  • Veteran
  • ******
  • Mesaje postate: 1990
  • jud.Vaslui , invatator
Re: Abricht
« Răspuns #1 : Noiembrie 27, 2012, 03:35:59 p.m. »
salut, razvan , de unde esti ,
daca e rusesc e bun sigur , in cate cutite e , din ce observ cred ca 2 , ce lungime are si cat costa ,
stiu cate ceva din tot nu totul din ceva

Offline _razvan_

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 4
Re: Abricht
« Răspuns #2 : Noiembrie 27, 2012, 04:19:25 p.m. »
Peretu/Teleorman
ax abric  rusesc cu rulmenti oscilanti fi 70 mm prevazut cu 3 cutite L=350 mm
 Pret:450lei +30 transportul
cred ca se poate atasa si freza/circular.

Offline janese

  • Sr. Member
  • ***
  • Mesaje postate: 318
Re: Abricht
« Răspuns #3 : Noiembrie 27, 2012, 05:47:29 p.m. »
aia nu sunt rulmenti de turatie! si nu-s indicati la abricht!
typul asta de rulmenti se folosesc la benzi  transportoare cu turatii de max 200rpm
oscilatia  de care zici la acest typ de rulmenti se realizeaza intre inelul exterior al rulmentului typ UC si carcasa
 rulmentii oscilanti pentru abricht  permit abatere de la axialitate a inelului interior fata de inelul exterior...sunt rulmenti cu doua randuri de bile

Offline Nea Costica din Buzau

  • Full Member
  • ****
  • Mesaje postate: 691
  • Cândești - BZ, 58 ani
Re: Abricht
« Răspuns #4 : Noiembrie 27, 2012, 07:07:06 p.m. »
aia nu sunt rulmenti de turatie! si nu-s indicati la abricht!
typul asta de rulmenti se folosesc la benzi  transportoare cu turatii de max 200rpm
oscilatia  de care zici la acest typ de rulmenti se realizeaza intre inelul exterior al rulmentului typ UC si carcasa
 rulmentii oscilanti pentru abricht  permit abatere de la axialitate a inelului interior fata de inelul exterior...sunt rulmenti cu doua randuri de bile
Seria lu 1200, cu un singur rand de bile ?? intreb  :hi:
Cine are dezordine in atelier [camera, birou], are mintea ordonata!!

Offline Karpetrusov

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 96
Re: Abricht
« Răspuns #5 : Noiembrie 28, 2012, 09:50:44 a.m. »
Rusii nu sunt prosti. Beau doar mai mult decat romanii. Rulmentii mentionati (oscilanti cu doua randuri de bile) sunt cei mai indicati in cazul celor doua lagare independente. Turatia mxima admisibila pt 1207(35- 72x17) = 8000 rot/min. Durabilitate foarte buna.
A swarm of bees in May is worth a load of hay;
  A swarm of bees in June is worth a silver spoon;
    A swarm of bees in July isn't worth a fly.

Offline Nea Costica din Buzau

  • Full Member
  • ****
  • Mesaje postate: 691
  • Cândești - BZ, 58 ani
Re: Abricht
« Răspuns #6 : Noiembrie 28, 2012, 12:42:48 p.m. »
Revin cu niste lamuriri cu privire la rulmenti;

Rulmentii oscilanti se impart in doua grupe mari, dupa organele de rulare, si anume;
1 rulmenti oscilanti cu bile, seriile;12, 13, 22, 23, adica 1207, 2207 etc.
2 rulmenti oscilanti cu role [butoi], seriile, 213, 222,223, etc, adica 22207, 22308 etc.
Stiind toate astea, nu mai poate exista confuzia care sunt de turatie si care de greutate.

Deci grupa 1 cuprinde rulmentii de turatie[ freze, gatare, abrich etc] si grupa 2 rulmenti de greutate [pt mori, concasoare, benzi transportatoare etc.

Pun si niste poze edificatoare, stiind exigenta[indreptatita] lu nea Jan  :hi:
Cine are dezordine in atelier [camera, birou], are mintea ordonata!!

Offline BIZ_IONEL

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 36
Re: Abricht
« Răspuns #7 : Noiembrie 28, 2012, 01:19:13 p.m. »
Eu am un abric cu acelasi model de cutite si lagare numai ca are 300 mm lungime , lam echipat cu un motor de 1,5 kw 3000 r/min .Sint foarte mulumit de el

Offline _razvan_

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 4
Re: Abricht
« Răspuns #8 : Noiembrie 28, 2012, 03:55:55 p.m. »
Nea Costica sa inteleg ca rulmentii de la abrichtul din poza sunt oscilanti?
vanzatorul spune ca sunt oscilanti....
ce spuneti este ok?

Offline relutu

  • Full Member
  • ****
  • Mesaje postate: 654
  • Țifești-VN 33 Ani
Re: Abricht
« Răspuns #9 : Noiembrie 28, 2012, 07:37:41 p.m. »
Si eu tot oscilanti am la abricht dar nu stiu cota doar ca au 2 randuri de bile.As vrea sa ii scimb ca fac un zgomot de nu auzi nimic dar nu ii pot scoate,decat sparti si daca ii  sparg nu stiu de care sa cumpar.

Offline bucovineanu

  • Profesor off-line
  • Great Veteran
  • ********
  • Mesaje postate: 6157
  • Vicovu de Jos - SV
Re: Abricht
« Răspuns #10 : Noiembrie 28, 2012, 08:11:17 p.m. »
La abricht se poate pune un rulment fix si unul oscilant si zgomotul se reduce la jumatate. Merge foarte bine si cu amandoi ficsi, dar trebuie ca cele doua casete sa fie foarte bine aliniate, altfel se incalzesc si se distrug repede.

Offline orbanstefan64

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *******
  • Mesaje postate: 1325
Re: Abricht
« Răspuns #11 : Noiembrie 28, 2012, 08:38:24 p.m. »
 :nod: :nod: :nod:

Offline Nea Costica din Buzau

  • Full Member
  • ****
  • Mesaje postate: 691
  • Cândești - BZ, 58 ani
Re: Abricht
« Răspuns #12 : Noiembrie 28, 2012, 08:57:55 p.m. »
Nea Costica sa inteleg ca rulmentii de la abrichtul din poza sunt oscilanti?
vanzatorul spune ca sunt oscilanti....
ce spuneti este ok?
Razvan, eu nu vad  rulmentii, vad doar lagarele, si am comentat ce a zis nea Janese, si am demonstrat cu ..acte'' , dar si din practica. Eu am la circular lagare SKF complete [adica, cu rulmenti inele, sigurante, ungatoare etc], care, dupa cum vad in poza ta sunt asemanatoare, dar poate de alta firma. Oricum sunt aproape sigur ca achizitia e buna, mare atentie la coaxialitatea lagarelor, casetelor cum zice d-nul Bucovineanu. Maine o sa postez niste cote [inel interior, inel exterior], care-ti vor exprima seria de rulment.
Ps daca doresti sa afli daca sunt ascilanti, fara sa-i demontezi, inclina un pic lagarul fata de ax, daca se inclina sunt oscilanti  :smile:  :hi:
Cine are dezordine in atelier [camera, birou], are mintea ordonata!!

Offline ioanardelean55

  • Veteran
  • ******
  • Mesaje postate: 1779
  • Alba, 56 ani
Re: Abricht
« Răspuns #13 : Noiembrie 28, 2012, 10:16:26 p.m. »

 Axu e bun indiferent de ce rulmenti are , merge oricum si combinat si simplu .iar in caz de ceva se pot inlocui usor , important e de aici incolo . :nono: :nono: :nono: :nono:

Offline Nea Costica din Buzau

  • Full Member
  • ****
  • Mesaje postate: 691
  • Cândești - BZ, 58 ani
Re: Abricht
« Răspuns #14 : Noiembrie 29, 2012, 11:38:33 a.m. »
Relutu  :hi:

Aseara m-am chinuit o juma de ora sa-ti raspund si tie prin modificarea postarii catre Razvan, si cand am terminat si am vrut sa postezi, am primit ca sa terminat perioada modificarii, asta e, continuam acum  :smile:
Daca esti un pic atent va fii o placere sa inlocuiesti rulmentii.
Mai intai sa vedem de ce fac zgomot mare in functiune axul cu lagarele, doar doua principale;
1 lagarele nu sunt pe aceiasi axa.
2 axul sau-si lagarele prelucrate gresit

 Detaliem; pt a pune lagarele pe aceiasi axa pe orizontal, orificiile pt prinderea lagarilor[din masa sau lagar], macar la un lagar, trebuie sa fie putin ovale pt a permite reglaj stanga dreapta.
Pt reglajul vertical [ax paralel cu masa], se folosesc bailagare[foite de tabla cat talpa lagarului], care se introduc intre talpa lagarului si masa, pana cand panza de taiere este la 90grade fata de masa.

Cand se strunjeste axul si lagarele pt rulment, se foloseste asa zisa ,,cota de rulment'', adica fusul axului se strunjeste pe minus[cred ca - 2 sutimi], iar lagarul pe plus, adica fiul lagarului sa fie mai mare [cu 2 sutimi] decat inelul exterior al rulmentului.

Daca nu se respecta aceste tehnici[am patit], rulmentul va fi montat fortat[cum ai zis], inelele vor crea presiuni pe role, si de aici rezulta ce ti se intampla tie.

Fa rost de presa, scoate sigurantele, trage lagarele afara cu presa[cu rulmenti cu tot], apoi scoti rulmentii din lagar cu un dorn de cupru. Daca opune rezistenta, incalzeste cu o flacara putin lagarul si va iesi ca o masea strcata  :wink2:

Acum ceva despre dimensiunile rulmentilor;
Rulmentul are trei dimensiuni, diametrul interior[corespondent diametrului axului], diametrul exterior si latimea[corepondente diametrului si latimei lagarului].
Am sa dau niste dimensiuni corespondente seriilor de rulmenti, care au probabilitatea sa fie pe axul tau;

Seria               d int                 D ext           latimea
 1207               35                    72                17
 2207               35                     72                23
 1208                40                    80                 18
 2208                40                    80                  23
 1209                45                     85                 19
 2209                45                     85                 23

Din acest tabel[scuzati grafica  :rotfl:], puteti trage niste concluzii care va pot ajuta sa identificati mai usor seria, spre exemplu diam int se poate afla inmultind ultima cifra din serie cu cifra 5;

 7ori 5 = 35    8 ori 5 = 40    9 ori 5 = 45 si asa mai departe.
 Daca doresti sa procedezi cum a zis d-nul Bucovineanu [si zice bine, pt ca devin complementari], am sa dau niste echivalente la dimensiuni intre rulmenti radiali cu bile si oscilanti cu bile;
 oscilanti cu bile             radiali cu bile
 1207                               6207
 1208                               6208
 1209                                6209
  Daca sunt nelamuriri sau greseli sa le corecteze cineva ca sunt cam grabit  :wink2:
 
Hai la treaba si succes!!!  :hi:





 
Cine are dezordine in atelier [camera, birou], are mintea ordonata!!

 

Sus