MOTOR BUN?

Creat de bogdan moldovean, Noiembrie 30, 2011, 08:22:22 PM

« precedentul - următorul »

relutu

am scris mai sus o sa cumpar unul maine si nu stiu pe care sa il iau 3kw sao 3.75kw ambele cu 3000 rpm

tassevasi

 Dupa cum ti-am spus puterea motorului scade  cu 1/3 aproape  deca a fost pt 380 , daca cumperi si tot dai banu cumpara de 3kv  dar bobinat pt 230 .
Numai bine .

relutu

Il iau nou din magazin direct la 230.Cineva mi-a zis ca e prea mare turatia de 3000.Aceasi persoana mi-a zis si ca blatul dinaintea cutitelor(primul de unde bagam) materialul este fix si urmatorul dupa cutite culiseaza.Eu stiam invers .Cum e corect?

BIZ_IONEL

motoarele de 380v alimentate la 220 v se leaga in triunghi ,pe o latura a triunghiului puneti condensatorul pe cealanta alimentarea cu 220v se invirte invers schimbati alimentarea pe cealanta latura .Acum sa va explic ceva un motor trifazat cum ii spune si numele merge cu 3 faze prin punerea unui condensator noi ii mai cream o faza (deci va fi alimentat la 2 faze dasta ii scade puterea) ca sa mearga  " bine "  noi trebuie sa ii facem defazarea adica timpul dintre bucla de tensiune sa il facem la fel ca cel al curentului 300 v 3 faze , dasta tremura motorul 380v cind ieste alimentat la 220v defazarea nu ieste buna .Ca o ideie trebuie cam 70 micro farazi pe kw ,adica la un motor de 2kw ii vom pune 140 de micro farazi .formula de calcul a condensatorului nu stiu pe unde o mai am ca nu o mai tin minte  :D

tassevasi

 Da  primul unde bagi materialul treb sa fie reglabil . Exp , cind fac rame , umarul acela  al ramei se face prin coborirea blatului  si  se ia din material cit ai nevoe (6 mm) pe o parte si pe cealalta .   Pui un opritor fixat pe blatul celalalt si ai facut profilul lateralei de rama .
  Vezi ca am postat tot pe aici  sistemul meu de reglare ,facut dupa ce confectionasem abrich.
Numai bine

BIZ_IONEL

La motoarele 220 v au condensator pentru pornire ,la 220 condensatorul ieste folosit pe o bobina ajutatoare ca sai dea startul .nustiu daca ati auzit pe cineva vrodata zicind cind nu merge un moto ca ieste arsa ajutatoarea sau startul . la motoarele 220v nu se poate inversa sensul ca la 380v deci nu schimbati legaturile la condensator cal ardeti . un motor 220 v ieste cam asa .are 3 borne una comun ,una mers si una ajutatoare . se leaga 220 v intre comun si mers si condensatorul intre comun si start ( ajutatoare )

relutu

D-nu BIZ_IONEL motorul meu este de 380 este legat in stea dar steua este facuta inauntru sau cel putin asa mia zis electricianul care mia legat condensatorul.Pe cel de 220 vreu sa-l cumpar maine de nervi ca nu pot sa-l folsesc pe acesta de 380.

BIZ_IONEL

la motorul de 380 cite fire iti ies afara daca ies 3 ieste mai nasol trebuie desfacut si scoase si capetele celelante al bobinelor, daca ies 6 il legi cum vrei tu

relutu


BIZ_IONEL

 :) desfaci motorul si vei gasi celelante capete ale bobinelor legate inpreuna le desfaci le prelungesti ca sa le scoti din carcasa motorului si pe urma te joci cum vrei cu iel

relutu


orbanstefan64

cu atitea moase ...........ramine cu buricul ne taiat  =)) =)) =))
relutule dute cumpara ti motor la 230 v de minim 3 kw care duce si abricht si circular  :hi: :hi: :hi:

tassevasi

Citat din: relutu din Ianuarie 16, 2012, 10:02:52 PM
Si o sa duca abricul?

Mai scade 1/3 din putere ,  deci tot nu va merge .
Faci  ce zice St Orban , ca stie .

BIZ_IONEL

daca nu te infigi prea tare ,acum nu stiu cum stai cu bani sfatul meu iati motorul de 220v  are putere si nu mai stai sa te complici daca socotesti ,condensatori ,meseriasu cai dai si lui o bere ,timpul ca asta ne omoara ,si cu asta ai ceva putere poti sa te infigi bine in iel .ala de 380 v va avea cam 1,2 kw .acum cum vrea fiecare am spus o parere :bzz:

relutu

Altu nou cum la facut masa.Cred ca o sa-l iau pe cel de 3.75kw.Multumesc ptr timpul si nervii perduti cu mine.