dragi prieteni zilele trecute am cumparat un abricht lungime 1 45 s latime 45 prevazut cu valt cu 3 cutite de 25 cm fara motor.Am gasit un motor monofazat 220v de 2,2kw 3000rpm la care i am pus un condensator de pornire de 80microfi Inca nu l am montat pt ca nu i am gasit fulie dar va rog sa mi spuneti pot face treaba cu el?puterea motorului este suficienta?va rog cei care au motor asemanator sau cineva care are cunostinte sa ma lamureasca ce pot sa i mai adaug Va multumesc si astept raspunsul d-voastra
Da Bogdane e bun si eu am tot de 2,2 kw si merge perfect la 220 cu condensator , pt circular am unul mai mic pe care-l pot schimba cu ce vreau eu dupa necesitai 1-1,5 -2,2kw
Spor la treaba .
PS fulia sa fie cu 2 -3 trepte daca se poate ca te ajuta f mult ,nu todeauna ai nevoe de turatie mare , mai ai nevoe si de putere si daca poti sa-l faci in balama la intinderea curelei .
inca odata va multumesc domnule tassevasi pt.sfat d-voastra m ati mai ajutat daca imi amintesc cu sfaturi bune deci spuneti ca este suficient motorul de 2,2 doar pt abricht .ati mai mentionat sa ca fulia sa fie in mai multe trepte nu?asta inteleg ca ajuta la turatie?suportul motorului este tip parghie cineva masfatuit ca la pornirea motorului sa nu se afle in sarcina adica sa l ridic din curea inaintede lucru e bine?Va multumesc inca o data pentru sfaturi
Pt abricht (axul )sa fie prevazut cu fulie in 2 trepte ,puse invers fata de cele ale motorului , in asa fel ca partea mica la abr sa corespunda cu partea mare la motor .
Un alt lucru f inportant ,sa realizezi culisarea mesei din fata pe care asezi materialul ,sa ai posibilitatea de a regla cit material sa indepartezi .
E bine daca ai sistem pirghie la suportul motorului.
Da e bine sa-l ajuti la pornire ,asta atunci cind nu ai condensatorul corespunzatur puterii motorului ,eu am motorul cumparat cu condensatorul lui si o ia din prima fara probleme .
Numai bine
Si citeva poze
din pacate fulia de la axul abricului are numai o singura treapta(canal)de 12.5cm diametru dar sa sper ca o sa gasesc fulie ptr.axul motorului cu trepte una mai mica decat diametrul fuliei axului si una un pik mai mare decat axul actual de la abric.Oricum sper sa mearga ..O intrebare sa rog...Nu stiti de unde as putea cumpara fulie pt axul motorului?sau sa caut un strungar sau pe la targurile de vechituri?
uitete cit are axul de la motor si axul circularului poate gasesc eu ceva ?????
daca nu la comanda se poate face.
Poti sa incepi a cauta pe la vechituri ,dar nu gasesti ce vrei .
Eu am dat comanda la strungar odata cu axul .
Mai exista o solutie la care am apelat eu . Faci rost de aluminie ,mergi la un tigan ce topeste AL si-i dai comanda de fuie (un FI ) cu diam minim 175 si grosimea de 60-70 mm (pt 2 curele ) dupa care la strungar pt lucru , ai grija sa corespunda santul pt curea .
Eu pt masina de gaurit asa am procedat cu 2 fulii. (aprx 7 kg AL )
Spor la treaba .
AM REVENIT DIN NOU cu masuratorile.Fulia valtului de abricht este de 8,5 cm diametru iar axul motorului de2,2 este de 2cmImi trebuie fulie cu doua trepte una mai mare decat diametrul fuliei exitente si una un pik mai mica decat fulia actuala
nu inteleg axul are 20 sau 22 ??????
Mai Bogdane ,uite cum am eu , ( am facut o schita de mina.)
Am gresit cu( FI) 175 asta am folosit eu la masina de gaurit ,tu nu ai nevoe de atit .
Tu folosesti mai mica .
Spor la treaba .
salut, asi avea rugamintea sami spuna cineva cam care ar fi turatia optima la un abricht ,
am un abricht cu curea trapezoidala dar datorita faptului ca in cureua trapezoidala se pierde prea multa fortza , incerc sa trec sistemul pe curea dintata , luata de la cureaua de distributie a masinii , fulia mica o am(un intinzator) cam 7cm diametru dar cea mare nu prea o gasesc imi trebuie una de la axul cu came , vreau sa stiu daca raportul de 1 la 2 este bun deci o turatie de aprox 6000 rpm .
spor al treaba .
Buna seara.Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat.Am cumparat un abricht cu 3 cutite,axul fiind lat de 300mm(30cm).Ce motor mi-ar trebui.Am incercat cu un motor de 2.2/2800rot,la care am atasat un condesator de 80microfi dar nu duce.Motorul a fost de 380.
Citat din: relutu din Ianuarie 16, 2012, 06:52:21 PM
Buna seara.Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat.Am cumparat un abricht cu 3 cutite,axul fiind lat de 300mm(30cm).Ce motor mi-ar trebui.Am incercat cu un motor de 2.2/2800rot,la care am atasat un condesator de 80microfi dar nu duce.Motorul a fost de 380.
Eu am motor de 2,2 cu condensator .
Motorul care a fost lucrat (bobinat) pt 380 pierde 30% din putere atunci cind il pui la 230 V. Dar ce se intimpla , moare in timpul lucrului ,ori nu porneste in sarcina , explica si tu .
Eu l-am cumparat pt 230 din magazin si fac treba f buna ,cu acelea-si cutite (3oo) si fulii pe ax pt turatii diferite .
Numai bine .
Porneste,dar cand bag materialul pur si simplu moare,trag mat innapoi isi ia iar turatie si tot asa.Maine vreau sa imi iau alt motor si nu stiu cu ce putere si ce turatie.Am gasit unul de 3kw cu 3000 de ture la 650 lei si unul de 3.75kw si 3000 de ture.
Nu am cum sa fac schita.Este legat asa:are 3 suruburi cu fire,la primul surub este legat firul condensatorului,la al doilea sunt legate un fir de la cond si unul de la alimentare iar la al treilea firul celalalt de la alimentare.
am scris mai sus o sa cumpar unul maine si nu stiu pe care sa il iau 3kw sao 3.75kw ambele cu 3000 rpm
Dupa cum ti-am spus puterea motorului scade cu 1/3 aproape deca a fost pt 380 , daca cumperi si tot dai banu cumpara de 3kv dar bobinat pt 230 .
Numai bine .
Il iau nou din magazin direct la 230.Cineva mi-a zis ca e prea mare turatia de 3000.Aceasi persoana mi-a zis si ca blatul dinaintea cutitelor(primul de unde bagam) materialul este fix si urmatorul dupa cutite culiseaza.Eu stiam invers .Cum e corect?
motoarele de 380v alimentate la 220 v se leaga in triunghi ,pe o latura a triunghiului puneti condensatorul pe cealanta alimentarea cu 220v se invirte invers schimbati alimentarea pe cealanta latura .Acum sa va explic ceva un motor trifazat cum ii spune si numele merge cu 3 faze prin punerea unui condensator noi ii mai cream o faza (deci va fi alimentat la 2 faze dasta ii scade puterea) ca sa mearga " bine " noi trebuie sa ii facem defazarea adica timpul dintre bucla de tensiune sa il facem la fel ca cel al curentului 300 v 3 faze , dasta tremura motorul 380v cind ieste alimentat la 220v defazarea nu ieste buna .Ca o ideie trebuie cam 70 micro farazi pe kw ,adica la un motor de 2kw ii vom pune 140 de micro farazi .formula de calcul a condensatorului nu stiu pe unde o mai am ca nu o mai tin minte :D
Da primul unde bagi materialul treb sa fie reglabil . Exp , cind fac rame , umarul acela al ramei se face prin coborirea blatului si se ia din material cit ai nevoe (6 mm) pe o parte si pe cealalta . Pui un opritor fixat pe blatul celalalt si ai facut profilul lateralei de rama .
Vezi ca am postat tot pe aici sistemul meu de reglare ,facut dupa ce confectionasem abrich.
Numai bine
La motoarele 220 v au condensator pentru pornire ,la 220 condensatorul ieste folosit pe o bobina ajutatoare ca sai dea startul .nustiu daca ati auzit pe cineva vrodata zicind cind nu merge un moto ca ieste arsa ajutatoarea sau startul . la motoarele 220v nu se poate inversa sensul ca la 380v deci nu schimbati legaturile la condensator cal ardeti . un motor 220 v ieste cam asa .are 3 borne una comun ,una mers si una ajutatoare . se leaga 220 v intre comun si mers si condensatorul intre comun si start ( ajutatoare )
D-nu BIZ_IONEL motorul meu este de 380 este legat in stea dar steua este facuta inauntru sau cel putin asa mia zis electricianul care mia legat condensatorul.Pe cel de 220 vreu sa-l cumpar maine de nervi ca nu pot sa-l folsesc pe acesta de 380.
la motorul de 380 cite fire iti ies afara daca ies 3 ieste mai nasol trebuie desfacut si scoase si capetele celelante al bobinelor, daca ies 6 il legi cum vrei tu
3
:) desfaci motorul si vei gasi celelante capete ale bobinelor legate inpreuna le desfaci le prelungesti ca sa le scoti din carcasa motorului si pe urma te joci cum vrei cu iel
Si o sa duca abricul?
cu atitea moase ...........ramine cu buricul ne taiat =)) =)) =))
relutule dute cumpara ti motor la 230 v de minim 3 kw care duce si abricht si circular :hi: :hi: :hi:
Citat din: relutu din Ianuarie 16, 2012, 10:02:52 PM
Si o sa duca abricul?
Mai scade 1/3 din putere , deci tot nu va merge .
Faci ce zice St Orban , ca stie .
daca nu te infigi prea tare ,acum nu stiu cum stai cu bani sfatul meu iati motorul de 220v are putere si nu mai stai sa te complici daca socotesti ,condensatori ,meseriasu cai dai si lui o bere ,timpul ca asta ne omoara ,si cu asta ai ceva putere poti sa te infigi bine in iel .ala de 380 v va avea cam 1,2 kw .acum cum vrea fiecare am spus o parere :bzz:
Altu nou cum la facut masa.Cred ca o sa-l iau pe cel de 3.75kw.Multumesc ptr timpul si nervii perduti cu mine.
pai eu mi am mincat nervii mai demult ........ asa ca nu vroiam sa ai aceleasi simturi cu le am avut eu =))
:hi: :hi: :hi:
Mi am mancat si eu d-nu stefan am pierdut 2 zile sa fac supurt la motor ptr ca nu avea picioruse,fulie etc si cand l-am pornit pauza.Apropo pe unde se gasesc cutite ptr abrich.Sper ca nervii nu vi ati mancat acum cu conversatile purtate cu mine.
Stati unde plecati.Motor de 380 de 1400 rot/min legat la 220v cred in triunghi,il folosesc la circular si merge foarte bine.As vrea sa-i pun condensator pentru a-l putea porni de la intrerupator(il pornesc cu sfoara acum) si n-am reusit sa-i fac legaturile.Romikele parca zicea de o schema cu legarea condensatorului,il rog sa mi-o trimita si mie sau altcineva care se ocupa cu asa ceva.Este cam nasol sa-l pornesc tot mereu cu sfoara.Am condensatori rusesti (militari) 10 buc de 10 microF legati in paralel dar n-am reusit sa-i leg cum trebuie,am tot incercat in mai multe variante si nici un rezultat cu priceperea mea.
spune ce lungime de ctit si cite buc .daca pot te ajut iar nervii .......las o dracului ca ne o mincato altii inaintea ta........nu mai am nervi sa ma inervez =))
Dausi eu un raspuns,poate primesc altul inapoi,.Cutite se gasesc in pietele unde mai vind "rusii"(moldovenii nostri de peste Prut).Daca sunt mai lungi se taie la lungimea dorita.
Asa este dar sunt varza daca dai in ciotul din tigara l-ai facut praf.Am luat eu de la Focsani sunt aici niste moldoveni care aduc dar nu sunt multumit,o sa caut niste foi de arc si sa imi fac.
3 bucati de 300mm(30 cm) D-nu Stefan.
Eu i-am pus condensator D-nu emil dar a scazut puterea si m-am enervat si maine imi iau unul nou.
Eu lucrez cu el foarte bine numai ca il pornesc cu sfoara.Acesta este inconvenientul.In rest este OK.
eu am folosit un motor de 3 kw la 220 v, cu 2800 rot/min, la un abrich cu 3 cutite de 350 mm si pot sa zic, ca mergea foarte bine, la abrich iti trebuie si ceva turatie, nu doar putere,
3000 ture cred ca sunt destul de ok
Citat din: BIZ_IONEL din Ianuarie 16, 2012, 09:42:38 PM
La motoarele 220 v au condensator pentru pornire ,la 220 condensatorul ieste folosit pe o bobina ajutatoare ca sai dea startul .nustiu daca ati auzit pe cineva vrodata zicind cind nu merge un moto ca ieste arsa ajutatoarea sau startul . la motoarele 220v nu se poate inversa sensul ca la 380v deci nu schimbati legaturile la condensator cal ardeti . un motor 220 v ieste cam asa .are 3 borne una comun ,una mers si una ajutatoare . se leaga 220 v intre comun si mers si condensatorul intre comun si start ( ajutatoare )
se poate schimba sensul de rotatie la motoarele 220v, mai putin la cele rebobinate
romikele,te astept si maine si poimaine cind poti tu.Multumesc anticipat.
Citat din: relutu din Ianuarie 16, 2012, 11:09:46 PM
3 bucati de 300mm(30 cm) D-nu Stefan.
sa vad ce gasesec sunama 0758506184
legat de defazare (folosirea motorulul trifazic la curent monofazic- cel de la reteua casnica) - avind in vedere pierderea de putere, consumul mai mare de curent nu merita efortul si invetitia, pentru documentare cititi :
http://mesterucasei.com/tag/defazare-la-pornirea-monofazata
iar pentru relizarea unui defazaj de 120, asa cum a fost proiectat un otor trifazic, la diferite sarcini:
http://www.emil.matei.ro/motor2.php
in concluzie daca trebuie cumparat as opta pentru ce curent am instalat - de obicei monofazat
intrati aici , in stanga la articles al 4 lea subiect
aveti acolo legarea unu motor trifazic la monofazic
http://www.waterfront-woods.com/
mai sunt alte trebuiri de stiut , calcularea condensatorului de pornire se face in functie de rpm a motorului. mai caut ceva scheme.
spor
http://www.e-plan.josefscholz.de/Steinmetz/SteinmetzMotorschaltung.html